Thursday, February 17, 2011

List Lagu Kegemaran Saya.

*Mode : Clearkan DRAFT*

30 Days Quest pon macam tinggal dalam kenangan, Umi Payin dah paksa aku buat listing lagu kegemaran sepanjang zaman idaman hati. Apolah aok. Penat koi nak memikir ni tau? Hahahaha suka hati aje guna aok dengan koi padahal taktau maksud sebenar. Heeee.

Baik. Baik. Nak sangat tau lagu kegemaran aku kan? Nah amik kau.

JANJI MANISMU - AISHAH
Lagu ini mula menjadi kegemaran ketika aku berusia 6 tahun kot. Masa tu, aku ingat lagi kakak aku si Kak Ngah tu belum kahwin. Masih anak dara. Pattern kakak aku ni, garangnya tak bertempat. Biasalah budak-budak kecik baya 6-7 tahun gitu kan 'baik' sikit perangai. Aku pulak memang suka berangan menyanyi atas meja sambil pegang sikat. Feeling tengah buat konsert pastu siap pakai baju seksi-seksi. Nyanyilah aku sekuat hati terjerit terpekik terlolong "OH DUNIA INI, PENUH KEPALSUANNNN. OH MUNGKINKAH TIADA KEINDAHANNNNN". Tiba-tiba, "ZAPPPPPPP!!!!" dan disambung raungan kuat budak 6 tahun ni tadi. FINE. TALI PINGGANG 2 INCI SUDAH HINGGAP PEHA. :)

TERINGIN - SHIMA
Lagu ni mula menjadi siulan masa umur aku 8 ke 9 tahun gitu. Masa tu Shima top wooooo. Suara dia serak-serak basah. Yang membuatkan aku jadi TERminat kat lagu ni, Abang De aku telah masukkan nama aku dalam satu pertandingan karaoke. Kau bayangkan dapat full support woo dari abang. Baju sponsor. Berlatih siang malam. Siap dia belikan MIC lagi pasang kat rumah suruh aku nyanyi. Dia jugaklah yang hantar amik aku sepanjang pertandingan tu berlangsung. Lastly dapat saguhati. Bolehlah dari tak dapat apa. Wakakakakaka.

JERAT PERCINTAAN - SITI NURHALIZA
Lagu ni pon termasuk dalam kenangan indah jugaklah kot. Masa aku umur 10 tahun, tempat kerja Kak Ngah aku buat Family Day. Dia pon bawaklah aku sebab dia bukan ada adik yang comel lain pon. Aku je yang comel. Sebab tu kena bawak aku. Hahahahahahampehlahkau. Pastu, dia takmau inform awal yang dia telah memasukkan nama aku dalam pertandingan karaoke. Tiba-tiba je nama kena panggil pastu abang PA System tanya nak nyanyi lagu apa. Masa ni, Siti Nurhaliza baru lepas menang Juara Lagu kot. So aku pon main petik aje lah lagu ni. Hasilnya? Aku menang tempat pertama okeh. PERTAMA. Sebab lawan-lawan aku semua budak 4-5 tahun. T______T

AKU CINTA PADAMU - SITI NURHALIZA.
Wah tiba-tiba terbongkar aku Kipas Susah Mati Siti Nurhaliza. Hahahahaha. Fine. Lagu ini masa Darjah 6. Umur 12 tahun lah kan? Ada jamuan akhir tahun kat sekolah. Cikgu nak pilih seorang sahaja pelajar untuk buat persembahan dalam Majlis Penyampaian Hadiah. Wakil dari kelas aku, ialah AKU. Pilih punya pilih lagu, akhirnya aku pilih lagu Aku Cinta Padamu neh. Nyanyi penuh perasaan okeh atas pentas. Satu sekolah nyanyi sama. Silap tak nyala lighter aje atas langit. Feeling artist kau tau? Confident boleh menang ah nak buat persembahan dalam Majlis berkenaan. Sudahnya siapa yang dapat buat persembahan? Budak kelas sebelah nyanyi lagu, BONDAAA SENYUM RIANGGGG. MENERIMAAA BAHTERA MERDEKAAA. PUTERA PUTERI SAYANGGGG. PUTERA PUTERI SAYANGGGG. Fine, mereka nak lagu Patriotik rupanya. T_____T

.
.
.

Banyak lagi sebenarnya list-list lagu kegemaran. Tapi, inilah lagu-lagu yang hard to forget dalam kepala. Lagu yang menyimpan seribu kenangan. Echeh.

"Aishah, lagu tema cinta kau takde?"

Errrr. LAGU NI BOLEH? :p

P/S : I know you reading this sayang. Itu lagu kita kan? :)



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

6 comments:

  1. Aishah! kite pun suke lagu teringin by shima la..;)

    ReplyDelete
  2. Vote for teringin! My all time favorite :)

    ReplyDelete
  3. aishah, semua lgu2 tu mmg kita pun suke..feeling habis kalo layan

    ReplyDelete
  4. sume lagu tu sya suke jugak.....

    ReplyDelete
  5. aaaaaaaaaa..
    lagu zapin sms tu mmg sangat comel..!!!

    tak sangka ya..
    disebalik keayuan mama nashriq ni..
    suka menyanyi ek.. :)

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015