Friday, July 10, 2015

WEBINAR - CARA BARU UNTUK ONLINE COACHING.

Umum ketahui, bila namanya bisnes MLM, mestilah kena meeting, discussing atau coaching bersama Upline dan Downlines. Ramai juga yang risau, bila Upline jauh macam mana nak belajar bisnes? Tak boleh jumpa face to face. Tapi ramai tak tahu, di group kami ada banyak medium yang digunakan untuk sentiasa in touch bersama Upline dan Downlines.

Kebiasannya, kami gunakan FB Group, Whatsapp Group dan Telegram untuk memberikan info terkini berkaitan Bisnes Shaklee. Secara khususnya, kami akan personal Whatsapp untuk coaching one to one dan paling best kita akan calling-calling nak bagi dengar suara yang merdu ewahh. 

Bak kata Upline saya,
Komunikasi yang berkesan adalah melalui SUARA dan SENTUHAN.

Webinar adalah satu lagi medium yang group kami gunakan untuk online coaching bersama para Upline dan Downlines yang jauh di mata tapi sentiasa dekat di hati. Dengan Webinar, kita boleh dengar suara presenter dan lihat muka mereka atau slides-slides yang mereka sediakan. Terasa seperti masuk meeting yang real tapi berlatar-belakangkan rumah sendiri hihihi.


Nak join Webinar ni boleh menggunakan PC anda atau Handphone masing-masing. Yang penting, kenalah ada internet. Tak ada internet macam mana pulak nak connect ye tak? Paling penting juga, kena ada aplikasi Webinar supaya boleh masuk meeting.

Untuk Android & iPhone = Sila download "GoToWebinar" di Apps Store


Logo GoToWebinar

Bila dah ada aplikasi, anda perlukan ID untuk join meeting. ID akan diberikan oleh tuan rumah / host / presenter yang mengadakan meeting berkenaan. Dah dapat ID, masukkan ID dan beberapa details yang diperlukan, tunggu host approve dan akhirnya kita telah join satu meeting sambil bersantai-santai kat rumah sendiri. Best kan?

Dah tak ada alasan untuk tidak berjaya.
Hendak seribu daya, kan?

Dengan keadaan yang fleksibel, masa yang fleksibel, kita masih bersama keluarga, dan masa yang diperuntukkan pon tidak lama, kita masih boleh menerima ilmu serta tunjuk ajar dari Upline. Dalam Shaklee ni mudah je, Upline perlu bimbing Downlines sehingga berjaya, dan Downlines pon kena ICU (Ikut Cakap Upline) hihihi baik punya short form.

Dalam group kami selalu sebut Upline sebagai "Mak" dan Downlines sebagai "Anak". 
Lebih mesra dan bonding gitu.

IKLAN :

Ingin mulakan misi menambah pendapatan dan mencari side income? Peluang untuk anda mulakannya bersama Shaklee.  Hubungi saya untuk mulakan misi anda dengan modal serendah RM79 (Semenanjung) dan RM89 (Sabah / Sarawak). 

Mula JANA PENDAPATAN anda dengan USE, SHARE and BUILD.




Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015