Thursday, June 14, 2012

Testimonial #4 : Wahid Dan Performance Drink.

Wahid adalah orang yang payah nak suruh makan ubat. Pernah sekali aku consult amik Vitamin E (ehem ehem!), Ostematrix untuk pembekalan kalsium dan Alfalfa untuk Detoks segala kotoran yang ada dalam badan dia. Makan sehari dua, pastu dia bohlayan bila aku suruh makan lagi. Sungguhlah tidak membina langsung.

Nak dijadikan cerita, baru-baru ini office Wahid buat shif 12 jam. Masuk 9 pagi, balik 9 malam. Masuk 9 malam, balik 9 pagi. Sungguhlah tak best kan sebab penat gilos nak melayan badan dan mata yang mengantuk. What to do? Perintah harus dituruti. Echeh. 

Lalu aku pon sebagai isteri yang mithali (PANGGGG!), telah berbaik hati membelikan Performance Drink untuk beliau. Apa fungsi Performance Drink meh tengok dulu sebelum aku habiskan cerita kat perenggan hujung nanti. Jeng jeng jeng jeng.

Apa itu Performance Drink
1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu / mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak-budak demam pun elok ambil ni sebab biasa la budak-budak bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.

Namun, ia tidak terhad kepada ibu menyusu dan mengandung aje tau. Seisi keluarga sangat digalakkan untuk mengamalkannya


Sumber dari Kak Cery lagi dan lagi.

So, malam tadi, aku pon membancuhkan secawan Performance Drink dengan penuh kasih sayang untuk suami. Echeh. Suami pon minum bagi menjaga hati isteri. Kang kalau tak minum kang kecik hati pulak kan? Daripada aku paksa makan ubat pil-pil tu semua, baiklah dia minum je Performance Drink tu. Rasa pon sedap. Macam Oren Tangg tu. Bubuh ais PEH!!!! Segar biji mata!!

Lalu suami pon pergi kerja seperti biasa.

Pagi tadi masa ambil aku nak pergi kerja, tiba-tiba Wahid sendiri yang minta aku bancuhkan lagi Performance Drink sebelum dia nak pergi kerja malam ni. Dia kata, badan dia rasa segar, kurang mengantuk tak macam selalu dan bersemangat je bekerja. It really works uolsss!

"Seee! I told you kan, sayang?" :)

Itu kisah Wahid. Kisah aku pulak?

Aku berniat nak berpuasa penuh (Insya-Allah) sepanjang bulan Ramadhan ini nanti. Cukup-cukuplah aku mengganti 26 hari masa bersalinkan Nashriq dan 15 hari masa mengandungkan Najah. Can you imagine?? Harap-harapnya, aku mampu untuk menjalankan ibadah puasa sebaik mungkin tahun ini.

Tapi aku breastfeed Najah. Apa yang perlu aku sediakan?

Khas untuk bulan puasa. This three products are really recommended! 

Performance Drink + ESP + Mealshakes.

Kenapa aku rekemen 3 products kat atas tu?

Mudah je kalau ikut logik akal. Performance Drink untuk elakkan dehydration, ESP dan MealShakes akan menjadikan perut kita rasa kenyang sepanjang berpuasa. You know lah BF mother especially akan cepat rasa haus dan lapar. Bukan BF mom je pon. Tu yang pregnant, yang kerja tengah-tengah panas, kerja ke sana ke mari. Senang cerita, memang sesuai untuk hadapi bulan puasa ah!

Apa tunggu lagi? Lai lai lai!

Bagi korang yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi aku di;

1. PM Facebook : Aishah Rahim
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS/Whatsapp : 014-3580109
4. BBM : 2701848E
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015