Wednesday, August 1, 2012

Saya Hilang 8KG Dalam Masa 2 Bulan.

Baiklah. Harini aku nak reveal berapa berat aku sebelum consume diet program dari Shaklee. Ye, berat semasa syok melantak setiap hari dengan alasan "I ibu menyusu, kenalah makan banyak. Kalau tak makan banyak, macam mana susu nak produce?" PANGGGGG!!!

98KG.

Ye. Memang betul. Korang tak salah baca. Tak payah genyeh mata sangat.

As you all know, aku memang tak pernah terfikir pon nak kurus ramping macam orang lain. Memang tak pernah. Bagi aku, cukuplah apa yang aku ada. Cukuplah dengan badan sebegini. Cukuplah sebab aku dah berkahwin. Cukuplah sebab aku pon dah ada anak-anak. Cukuplah hidup aku happy. Cukuplah sebab aku boleh makan apa sahaja yang aku nak. Aku tak mahu tahan tekak semata-mata nak kurus. Aku tak mahu telan air liur tengok orang lain makan sedap-sedap dan aku hanya boleh makan buah untuk kasi kenyang sepanjang malam. 

Aku rasa hidup aku complete kononnya.

Sampailah satu tahap, aku pakai baju nak pergi kerja dan kebanyakkan baju kurung aku ketat kat bahagian lengan. Lengan macam ada air. Bergoyang-goyang. Bila sarung baju, nak duduk, confirm kena cover bahagian perut sebab akan nampak perut berlipat. Boleh bayang tak?

Ya Allah, aku macam buka pekung di dada kan?

Tapi itulah hakikatnya. Hakikat yang aku cuba sembunyi tapi makin lama makin tak boleh sembunyi. Orang sekeliling pon boleh nampak. Orang lain pon tak sampai hati nak tegur sebab takut ke-sentap-an bakal berlaku di situ. Well, aku ni muka semedang je pon. Orang tegur kata mengandung anak keempat pon aku buat muka seposen je. :P

Then, aku ambil langkah mencuba diet program dari Shaklee. Aku consume ESP, Lecithin dan Alfalfa untuk permulaan. You all boleh baca kat entry yang ini - hasil penurunan 2kg dalam masa 2 minggu. :)

ESP 

Lecithin

Alfalfa


Mengambil peluang bulan Ramadan yang mulia hari itu, aku add on Omega Guard bagi bergabung tenaga bersama Lecithin untuk memecahkan lemak-lemak yang ada dalam badan aku ini. Memang terasa sangat ke-best-an nya. Nak membuang makin senang. Lemak-lemak kat perut makin menipis. Memang syok sangat lah!

Omega Guard


So, last week testing power naik atas penimbang.

.
.
.
.

90KG. 

*lompat bintang 40 kali*

Masih nampak besar kan jumlah 90KG tu? Tapi ianya cukup besar maknanya bagi aku. Hilang 8KG beb. Siapa tak suka? Paling best, aku pakai t-shirt yang sebelum ni kena cover perut kalau nak duduk kerana bimbang nampak 'spare tyre', sekarang ni dah tak perlu dah. Rasa flat je perut, walau hakikatnya belum flat sepenuhnya lah. Tapi rasa best sebab confident level seakan tinggi. Echeh.

So kepada korang yang nak lompat bintang macam aku jugak, sila lah PM aku dengan segera. Meh kita lompat bintang sama-sama nak? Takkan aku sorang-sorang je nak mencapai bintang.

Hubungi aku kat sini yek? :)

1. PM Facebook : Aishah Rahim
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS/Whatsapp : 014-3580109
4. BBM : 2701848E
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

3 comments:

  1. tahniah... :) teruskan sampai dapat berat yang ideal.. chaiyok2

    ReplyDelete
  2. best best =) tahniah Aishah. kite pon turun 5kg kot.tp bajet lari lg psl nk raya.so xleh nk beli OGuard kat awak T__T sbb esp da xleh minum psl lenguh2 badan tu, now habiskan alfalfa ajelah mkn 3 biji sblm tido.so pembuangan tetap lancar =D

    ReplyDelete
  3. nanti lepas deliver nak beli ni jugaklah....nak kurus jugakkkkk... !!

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015