Monday, June 11, 2012

Testimonial #2 : Aku, Kak Hana, Yaya Dan LECITHIN.

Hari Selasa yang lepas, kami anak beranak ada check up bulanan. Aku punya check up adalah untuk ambil Noriday. Najah untuk jab BCG. Manakala Nashriq adalah untuk timbang macam biasa. Wahid jadi tukang bawak kereta. Takde check up for him. Kekekeke.

As usual, bila tiba part aku menimbang, aku memang akan cuak habis. Sebab apa? Sebab sejak consume Noriday, berat aku tak pernah turun. All the way akan naik naik dan NAIK. Seriously kalau korang tengok jumlah berat aku, confrm pengsan punya! Menakutkan tahu? Nak bagitahu suami pon malu tau.

Tapi hari itu, aku naik penimbang dengan semangat waja (??). Dalam hati fikir, takpelah berat naik kan. Kan aku breastfeed baby kan. Mestilah kena makan banyak kan. Kalau tak macam mana susu nak produce kan. Kesian kat Najah kan. Kesian kat aku lapar kan (dan berapa banyak lagi kan kan kan).

Tiba-tiba mata aku tertancap (cheh wah tertancap wa cakap lu!) pada skrin penimbang itu. Seriously turun 2kg? Like want to lompat bintang depan nurse tapi malu nanti dia kata aku buang tebiat. So simpanlah kegembiraan hingga ke luar bilik dan terus bagitau suami. 

"Pa, berat orang turun 2kg!"

"Ye ke? Baguslah." Tanpa perasaan.

Takpe. Takpe. Mari kita kongsikan kepada Cinta Muka Buku.

Baru nak menaip status, Blackberry menyala-nyala menandakan notifications masuk.

PM Facebook dari Kak Hana, my beloved customer.

"nak bagitau gud news ni.berat akak dah turun sikit.dalam 1.2kg camtu.berat kak yong lak turun 2kg.tu baru seminggu je makan sume vitamin2 tu.yeay..! lompat bintang syukur alhamdulillah.." 

Hoy! Ada geng nak lompat bintang nampaknya! HAHAHAHA.

Keesokkan harinya pula, received BBM dari Yaya;

"Aishah... Baru perasan perubahan... Kite makan ni bukanlah nak kurus sgt pon sebab berat kite dah ideal dah. Cuma perut kite buncit mcm preggy 5bulan. Huhu. Tapikan , pagi tadi baru perasan agak kurang sikit dah buncitnya... Serius... Hopefully by end of month lagi kurang lah. Hehehe. :)"

Ya Allah seronoknya baca, tahu? Rasa macam nak peluk-peluk semua orang! :))

So dipendekkan cerita, APA YANG KAMI MAKAN?

AKU :: ESP + Alfalfa (consume sebab BF) + LECITHIN

KAK HANA :: LECITHIN + Alfalfa

KAK YONG :: LECITHIN + ESP + Alfalfa

YAYA :: LECITHIN sahaja.

Nak tahu kenapa LECITHIN boleh kuruskan badan? PM me! :)

1. PM Facebook : Aishah Rahim
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS/Whatsapp : 014-3580109
4. BBM : 2701848E
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

  1. pehh .. ni yg x sabar² ni ... mcm nak oder skang jer ... huhu

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015