Wednesday, September 12, 2012

Ibu Yang Menyusukan Sila Baca - Susu Badan Bertambah, Badan Rasa Bertenaga, Anak pon Kenyang!

Setelah hampir 9 bulan Najah menyusu badan kini, maka selama itu jugaklah aku dah consume Set Penyusuan Shaklee. Apa lagi yang harus aku katakan? SET INI MEMANG TERBAIK! Badan rasa bertenaga, kurang penat. Balik kerja masih boleh berkhidmat untuk rumah sehingga lewat malam. Susu badan maintain seperti baru bersalin - malah lebih pekat, kuning dan berlemak. Anak minum pon jadi kenyang! Paling penting, aku yakin yang badan aku punya gizi, zat dan khasiat yang seimbang. Cukup segalanya sebab dalam SET PENYUSUAN SHAKLEE ni, dah complete everything dah. 

So harini, aku nak share pengalaman Hannah Johary yang consume Set Penyusuan Shaklee since 2 bulan lepas. Jom tengok apa yang dia message aku kat Viber. Sungguh excited minah ini berikan testimoni beliau. Hehe.

Hehe. Siap cerita lagi dia terlajak stesen.
P/S : Babe, sila update your blog ASAP. WINDU!

Well, ini jugaklah yang aku rasakan. Balik dari 'berkhidmat untuk negara' jam 5.30 petang. Pastu ambil anak-anak then terus pulang ke sangkar (maksud aku rumah). Kat rumah nak masak nasi, siapkan anak-anak, layan diorang makan, layan suami makan, kemas dapur, siapkan barang-barang untuk esok hari, berkejar-kejar nak buat itu, nak buat ini. Tengok jam pukul 11.30 malam. Tapi badan masih fresh. Bangun esoknya sebelum Subuh pon rileks aje. Takdelah rasa penat ke, rasa malas nak gi kerja. Takde.



Ini testimonial dari salah seorang customer aku.
Dia consume Set Penyusuan Shaklee dah 3 bulan lebih.

Aku sangatlah seronok bila terima feedback yang positif macam ni. Tu cuba baca apa dia komen. Dia kata, susu dia pekat sungguh, anak dia minum pon kenyang. Siapa tak mahu macam tu kan? Berikan yang terbaik untuk anak, yakin dengan apa yang kita beri. Siapa tak mahu? Kan? Kan?

"So Aishah, apa yang ada dalam Set Penyusuan Shaklee tu?"

Ya, mari aku terangkan.

Kat dalam Set Penyusuan Shaklee ada 4 jenis vitamin yang berbentuk pil. Vitamin-vitamin yang tersebut adalah Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vitamin C dan Alfalfa (milk booster). Semua vitamin ini sangat diperlukan oleh badan. Mari kita tengok satu-satu fungsi vitamin yang berkaitan;

Vitalea
Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vitalea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan.

B Complex
Ia mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif. Asid Folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap. Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee. Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% nilai harian biotin. 

Vitamin C
Berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi. Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam. Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.

Alfalfa
Merupakan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin (It isorganically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant. The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity). Dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon-hormon sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan-bahan kimia.


See? Consume 4 jenis vitamin dan kamu akan dapat complete nutrisi. Best kan?

So, kepada ibu-ibu di luar sana yang sedang mencari produk untuk enrich your breastmilk, silalah hubungi aku untuk consultation. Insya-Allah aku bantu mana yang mampu. Aku ni kalau orang tanya pasal BF memang happy je nak menjawab. Hahahaha. Terlebih obses! :P

1. PM Facebook : Aishah Rahim
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS / Whatsapp / Viber : 014-3580109
4. BBM : 2701848E
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015