Monday, November 4, 2013

CINTA SI UNGU.

Alaaa ni cerita dah basi sebenarnya. Tapi oleh kerana aku nak abadikan perkara ni kat blog, so aku rajinkan jugaklah diri menaip ni ha. Kalau sesiapa yang dah friend dengan aku kat FB tentulah dah tahu yang aku dah keluar sebuah kereta hasil bersama Shaklee. YES, guna statement Shaklee sahaja okay. Percaya, sila percaya! :)

Wahid yang tengah dengar penerangan dari our sales advisor. 


"Amboi Aishah, bertahun hang kerja, takdak keluar kereta. Join Shaklee setahun setengah terus keluar kereta naa?"

Alhamdulillah, Allah mudahkan jalan aku dan keluarga. Rasanya, kalau fikirkan memang macam tak percaya. Diri aku seorang yang sangat pen-takut (hihihihi), boleh berani main redah je amik kereta ni. Tapi bila fikirkan masa depan keluarga, masa depan bisnes dan masa depan diri jugak, tawakal sahaja lah.

Masa mula-mula kereta ni keluar, memang aku tak bawak langsung! Takut okay! Jantung ni berdebar punyalah dup dap dup dap! Bila fikir nak kena bawak kereta je, mulalah lutut aku ni longgar menggigil-gigil. Hahahaha. Kelakar gila kalau fikir balik. Tak tahulah apa yang aku takut. Rasa trauma dengan eksiden yang dulu tu meruap-ruap. Amik masa yang lama jugak Wahid kena duduk sebelah teman aku dalam kereta, pastu dia bawak kereta balik, pastu petang amik aku, baru aku bawak semula. Macam tu lah dalam seminggu.

Pastu tak boleh jadi dah. Sampai bila nak macam tu kan? Aku pon berani je bawak seorang dengan Wahid follow belakang. Lama-lama dah okay dah. Paling best sekarang ni, kalau ada customer nak COD barang ke, insya-Allah aku dah boleh hantar seorang. Nak gi amik stok kat Shaklee pon dah boleh dah. Tak perlu susahkan Wahid lagi. Memang banyak kemudahan bila dah boleh bawak kereta ni. Aku je terlambat nak nampak semua ni. :)

Kesimpulannya, apa sahaja ketakutan yang ada kat depan kita, HADAPI SAHAJA. Selagi kita tak hadapi dan lalui ketakutan tu, kita memang akan sentiasa dirundung ketakutan. Conquer your fear, JUST DO IT! Betul kan? 

Oh ye, ada sesiapa nak order supplement Shaklee area Johor Bahru, kalau nak COD bolehlah call saya. insya-Allah servis tip top. Ewahhhh sempat lagi nak promo. HAHAHAHAHAHA.



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

2 comments:

  1. Congrats kak! sebab dapat beli kereta guna duit titik peluh sendiri! harapnya, rezeki di murahka lagi, Amin =) -bintang-

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015