Tuesday, April 2, 2019

TIPS BERLAPANG DADA BILA TENGAH RASA DOWN.


Assalammualaikum, selamat pagi 😊

Semalam, ada seorang sahabat di Facebook ni tanya tips nak redha atau berlapang dada kalau kita tengah down?

Sebab "kaedah" ini works on me, marilah saya share sedikit kot bermanfaat untuk semua.

Kita ni manusia biasa, terkadang kita ada fasa kecik hati, rasa down, sedih sangat..

Kalau tak dikawal dengan betul, kita boleh jadi manusia yang "sia-sia" sebab asyik nak marah orang, melihat kesalahan orang je..

So bila saya rasa macam ni je, saya akan buat step by step di bawah ini 👇

1. Teknik pernafasan 5-7-5
2. Sambil tu senyum...
3. Cakap kat diri sambil pegang dada, "Aku redha Ya Allah, aku ikhlas Ya Allah, tenangkan hatiku, lapangkan dadaku, ALLAH ADA.."
4. Senyum, senyum, senyum..
5. Pastu Istighfar banyak-banyak.


Buat banyak-banyak kali kalau rasa masih tak boleh move on, sentiasa ingat Allah ada dan kita hanya perlukan Allah.

So far, it works on me! 😉

Be happy, hidup ni singkat sangat kalau nak isi dengan energi negatif setiap hari ❤️





Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015