Monday, September 28, 2009

Kasih Sayang Tuhan...

Bismillahirahmanirahim...

moga Allah sentiasa kuatkan semangat dan beri seluruh kekuatan pada diri ini..... sungguh aku tak kuat hadapi dugaan-Mu ini Ya Allah.... tapi aku semakin redha atas qada' dan qadar-Mu.... moga ini, menjadi pengajaran untuk aku, kita dan semua......

aku tak tahu nak mulakan bagaimana dan dari mana.... malah aku rasa canggung dengan diri sendiri..... aku terasa kekuatan diri aku ditarik sementara..... nyawaku bagai ditarik separuh.... tapi aku harus belajar untuk bangun dan mula pandang ke hadapan..... tak guna dikenang perkara yang telah lepas.... apatah lagi untuk ditangisi.... memang dah tak berguna......

aku mengharapkan Aidilfitri tahun ni berlangsung dengan bahagia dan gembira..... apa tidaknya, dengan status isteri yang baru digenggam..... beraya bersama keluarga baru..... dan dikelilingi insan-insan tersayang, memang cukup mengujakan..... apatah lagi bersama anak dalam kandungan yang baru mencecah usia 6 bulan.... sungguh indah aku bayangkan...... :))

tapi keindahan yang aku harapkan tak berpanjangan..... rezeki Tuhan yang diberi telah diambil semula..... sekelip mata.... tanpa aku sedari..... dalam riang ria raya, ianya hilang dan kembali menemui Pencipta nya..... sungguh, ini ujian maha hebat buat diriku......

ye, anak yang aku kandung 6 bulan, kini telah tiada...... telah tinggalkan mama dan ayah nya..... sudah tidak bernyawa.... tiada denyutan jantung...... malah, tiada lagi gerakan atau tendangan nakal dari dalam.....

"kenapa anak mama tinggalkan mama?? anak mama tak sayang mama ke??"

aku sedar, Allah lebih sayangkan bayi ini..... mungkin Allah ingin ganti dengan yang lebih baik..... atau mungkin, Allah ingin aku lebih muhasabah diri..... ape jua hikmah di sebalik dugaan ini, aku akan cuba hadapi..... baik aku mahupun suami, kami sama-sama menjadi penguat semangat antara satu sama lain.....

terima kasih untuk semua keluarga yang sentiasa ada di sisi..... mak, ayah mertua, ibu mertua, adik beradik dan adik-adik ipar..... saudara mara jauh mahupun dekat..... rakan-rakan dari zaman persekolahan, zaman sepermainan dan zaman pekerjaan.... tidak lupa rakan-rakan blogger yang sempat dikhabarkan..... semuanya penguat semangat 24 jam tanpa henti..... yang sentiasa risaukan diri ini..... yang tak henti mengambil berat.....

Ya Allah, Engkau mungkin menarik satu cinta dalam diri ini..... satu cinta yang tak ternilai olehku..... tapi Engkau telah beri berpuluh-puluh kasih sayang yang aku syukuri.... nikmat persaudaraan..... nikmat persahabatan.... dan nikmat kasih sesama kami.... jangan Engkau tarik nikmat ini Ya Allah, sungguh aku lemah.....

doakan aku selamat, dunia dan akhirat...

p/s : terima kasih suami, kerana sentiasa ada di sisi.... tak jemu beri semangat.... tak bosan melayan karenah perasaan isteri..... moga kita sama-sama tabah..... okey??



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

17 comments:

  1. Al-fatihah & salam takziah aishah..hope aishah tabah m'hadapi segala ujian dr Allah Taala..

    ReplyDelete
  2. aishah sedihnya :( takziah ye. baby tu mesti tunggu mama die kat pintu syurga nnt ;) yg penting kesihatan diri sendiri kena jaga tau... percaya dgn ketentuan Allah.

    ReplyDelete
  3. aisha,

    salam takziah dari saya.saya tahu awak kuat.sabar ye.Allah swt Maha mengetahui segalanya.

    jaga diri baik-baik aisha.

    ReplyDelete
  4. Innalillah...
    yg pasti bby tu dh tuggu mama+papanya d pintu syurga nt...

    semuanya ada hikmah...
    sila cuba berkali² lg yer..
    mudah²an mendpt yg lbh baik+sempurna...

    ReplyDelete
  5. takziah..harap aishah kuat tuk menghadapinya..(sedih seketika)ya evyn faham perasaan aishah ketika ini..tapi apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..jaga diri dan jaga kesihatan baik2 ok..:)apa2pun sentiasa doakan nya disana..

    ReplyDelete
  6. aishah,
    hope kamu sekeluarga tabah & kuat okeh,
    stiap ujian yg diturunkan itu ade hikmahnya..
    takziah dr na jg,
    *hugs*

    ReplyDelete
  7. i'm ur silent reader..
    i bole bayangkan indahnya bakal menjadi ibu walaupun i tak preggy lg..sesungguhnya i teringin sgt2..i happy baca blog u,cerita u..baru kawen dah lekat..may b bukan rezeki i lagi.i rasa best sgt baca cerita bakal ibu..tapi bila i baca post ni..ya Allah,menitis air mata..takziah..u betul.ni ujian Tuhan utk hambaNya.bykkan bersabar.u bertuah sbb punya suami,kelaurga dan teman teman di sekeliling..bykkan bersabar dan berdoa.

    ReplyDelete
  8. takziah.... saye sgt sedih... dan saye tahu, berat lagi bahu awk memikulnya.... Sabar yer.

    ReplyDelete
  9. ecah terkejut sgt dgr berita ni... sedih bla ecah dpt tau... ecah tau aishah dh byk dgr kata2 smgt n perangsang.. mgkin ini dugaan buat aishah & wahid. kt xdpt elak pape yg diberi pd kt.. kuatkan smgt & jgn mengalah tau aishah....

    ReplyDelete
  10. sebak bce N3 awk ni.sy fllow setiap N3...moga awk tabah.takziah n alfatihah dr sy...

    ReplyDelete
  11. Salaam...
    Bertabah oke~! Tidak dibebani seseorg itu melainkan dgn kesanggupan dia menanggungnya...mg allah merahmai aisyah sekeluarga...ameen

    ReplyDelete
  12. Salam,

    Saya one of ur silent reader. Suka baca pasal pregnancy bcoz I am expecting too. Sabar ye, mudah-mudahan dapat ganti yang lebih baik daripada-Nyam ameen.

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Hello there...takziah dr saya...u have 2 be strong ok...setelah sekian lama i x bca blog u...suddenly 2day tergerak plak ati ni nk bca...takziah ya...i know u r a strong person...i rasa happy bca blog u...u r the one who makes me feel that i can b like u one day..yang penting u ada husband yg syg giler kat u...take care ya aishah...all the best 2 u...

    ReplyDelete
  14. aishah, saya harap aisyah bersabar ye. mungkin ada hikmah nyer. moga2 ada lagi rezeki aishah dan suami nanti.

    ReplyDelete
  15. Saya doakan untuk ketabahan, dan semoga dikurniakan cahaya mata di masa akan datang.

    *hugs*

    ReplyDelete
  16. untuk semua :
    terima kasih atas semua ucapan. semoga saya akan lebih tabah.

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015