Thursday, November 20, 2014

DARI BLOGSPOT KE DOT COM.

Siapa yang perasan blog aku dah domain dot com?

Sebenarnya dah lama sangat aku nak tukar ke dot com ni. Rasa macam best je nama blog kita pastu dot com hihihi. Tak adalah alasan spesifik sangat. Tapi bila ada rakan-rakan yang pakar blog kata better tukar domain dot com kalau berniaga, maka aku pon decide untuk tukar. Diorang kata, kalau kita berniaga guna blogspot, anytime je blogger boleh remove blog kita. Wallahualam.

Anyway, aku tukar domain ni tadi atas bantuan Kak Beeha, mak Shaklee aku. Dia haritu pergi kursus blog dan SEO kat KL so dialah yang ajar aku buat tadi. Bayaran tahunan ialah RM7. Murah kan? Sebab kebanyakkan aku survey harganya average RM30 ke atas. Tapi yang ini ada diskaun code lah. Kami daftar kat http://go.daddy.com/

So far yang aku faham, hosting aku ni still lagi blogger. Cuma domain je lah dah tukar. Sebab aku takut jugak kalau dah tukar semua kang aku lagi tak reti nak update blog. Ni pon syukurlah semua masih sama. Kalau tak mahu berkurun aku nak study balik new things hihihihi.

Semoga Istiqamah lah buat aku untuk update blog selalu. Dulu blogging dengan free kan? Bila dah berbayar ni tolong ada kesedaran sivik sikit untuk memupuk semangat kerajinan tertinggi. #notetomyself


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

2 comments:

  1. nak jugak lah. mcm mana nak register ke go.daddy tu? kite klik takde pon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak! Kita tak sempat whatsapp lagi! Kita cuba secepat mungkin hokay!

      Delete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015