Wednesday, December 17, 2014

CARA MUDAH DELETE GAMBAR LAMA DALAM BLOG ANDA!

Lama dah sebenarnya aku cari penyelesaian untuk buang gambar-gambar lama yang ada dalam blog aku ni, terutama sekali gambar-gambar sebelum bertudung. Bukan apa, aku takut kalau 'tak sempat' buang semua gambar lama tu nanti, apalah nasib aku 'di sana' sebab gambar-gambar lama tu masih ada. Eh, aku bukanlah baik sangat. Masih cuba improve diri hari demi hari. Cuma untuk ini, memang aku kena start sekarang. :) 

Di sini, aku share bagaimana nak buang gambar lama dalam blog kita secara pukal. Semoga bermanfaat untuk anda yang lain. Jom ikuti step by step di bawah,

  1. Mula-mula, buka akaun blog anda (akaun Google selalunya).
  2. Kemudian, anda buka web https://plus.google.com/photos/ (Picasa Web)
  3. Akan keluar semua gambar yang ada dalam blog anda. Anda boleh select satu persatu dari sini dan DELETE. Atau anda boleh juga,
  4. Klik MORE dan pilih ALBUMS - anda boleh view gambar dalam setiap album.
  5. Select gambar yang anda nak buang dan tekan DELETE.

Contoh album dalam Picasa Web.

Yeah senang je kan? Aku pon banyak gambar nak delete ni ha. Bayangkan dari 2008 punya entry siap entry kahwin semua huhuhuhu. Takpelah, pengorbanan... Kan kan kan?


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015