Wednesday, May 18, 2011

Nashriq 8 Bulan.

Nashriq kini sudah berusia 8 bulan lebih. Sekejap aje masa berlalu. Lagi berapa hari je nak masuk 9 bulan. Sudah jadi abang-abang. Sudah pandai mencuit hati orang sekeliling. Sudah panjang akal. Sangat-sangat lasak dan selalu membikin Mama dan Ayah dia naik angin. Heeeee.

But still, he is our love and soul. :)

Aku suka bila Nashriq baru bangun tidur dan tersenyum lebar sambil menepuk (read : tepuk dengan kuat) muka aku mengajak bermain. Nak marah pon tak jadi sebab aku rasa tak sabar nak peluk, nak cium dan gomol-gomol dia. Pastu, keluarlah suara Nashriq ketawa mengekek-ngekek kegelian. Ahhhh, I miss him already. Rasa cam nak balik sekarang dan main dengan dia. :(

Move on, Aishah. Move on.

Oh, sekarang ni Nashriq dah laju merangkak. Taktaulah merangkak atau menyelar, tapi memang dah laju dah. Pantang tinggal sekejap, ke dapur lah tempat dia. Pastu mengutip semua bendasing (wah, guna perkataan bendasing tu) masuk mulut dan telan. Haritu Ayah dia dapat tangkap dalam mulut dia ada rambut. Dan siapa yang dipersalahkan? Tentulah Mama dia punya rambut yang salah. Haaa? Why me? Why me? :p

Mamat kecik itu jugak sudah tegap duduk sendiri. Kalau dari posisi duduk nak ke merangkak, dia dah passed dah. Cuma dari merangkak nak duduk tu masih belum berjaya. Mungkin akan mengambil masa beberapa hari lagi. Takpelah Nashriq, usaha itu tangga kejayaan. Tapi jangan main kat tangga. Nanti kalau jatuh susah pulak. Faham kan?

Duduk rileks sambil menonton nursery songs.
Boleh bertahan lama kalau ada mainan atau Biskut Marie!



Bunyi-bunyian yang keluar dari mulutnya juga sudah pelbagai. Kadang-kadang, "PAPAPAPAPAPA". Kadang-kadang, "BABABABABABABA". Kadang-kadang keluar juga "SSSSSSSSSSS". Semalam tengah makan dengan FIL dan Ayah Mertua tanya aku sesuatu dan aku pon jawab, "DAH". Tiba-tiba Nashriq yang ada kat tepi pon keluar bunyi yang sama, "DAH". Mungkin nampak cam biasa aje. Tapi as a parents, ianya adalah sebuah kegembiraan. :)

Nashriq sudah sangat kenal Mama dan Ayahnya. Sangat pemanja (ada ke perkataan ni?). Suka meliok lentok dan pandai minta dimanja. Bab inilah yang paling buat aku sayang. Sampaikan tak boleh berhenti cium dia. Rasa cam ketagih pulak asyik nak cium anak sendiri. Err, takpe kan ketagih cium anak? Jangan ketagih bab lain. Itu bahaya.


Bersama trainer Auntie Reen dan high chair Auntie Fashya.

Kalau dulu, waktu Mama dan Ayahnya makan, anak akan bergelimpangan dalam walker sambil menjelajah kawasan rumah. Tapi sekarang, meh kita makan secara berjemaah. Selalunya kami akan makan selepas Nashriq makan. Dah siap suap dia makan bubur, kami pulak yang makan. Itu yang angkut dia duduk sekali kat meja makan. Sambil kami makan, dia nguyah lah Biskut Marie dan tonggang trainer air masak dia.

Overall, perasaan mempunyai anak adalah lain dari yang lain. Rasa bahagia sangat. Balik kerja penat, tapi terus hilang bila jumpa anak. Bila tengok anak terlompat-lompat dalam walker dan berlari mendapatkan kita. Itu yang priceless sangat tu. Rasa cam nak berhenti kerja duduk rumah jaga anak 24 jam. Indahnyaaaaaaa. :))



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

4 comments:

  1. Misha commented on Nashriq 8 Bulan. - http://myaishah.blogspot.com/:

    mcm status fb saye smlm. cant stop kissing my baby. its addictive! & yes, it is! :)

    muahmuah nashriq!

    Email: shazleenz@gmail.com
    Site/Blog URL: http://mishawads.blogspot.com
    IP address: 60.54.178.118
    Go to comment

    ReplyDelete
  2. zuris commented on Nashriq 8 Bulan. - http://myaishah.blogspot.com/:

    amboii...santai nye die duduk tengok tv ye
    jom aishah, kita duduk umah ngulit anak je ;)
    My recent post anak siapakah

    Site/Blog URL: http://darleezuris.blogspot.com
    IP address: 60.54.71.188
    Go to comment

    ReplyDelete
  3. nur ez commented on Nashriq 8 Bulan. - http://myaishah.blogspot.com/:

    alhamdulillah.. makin besar, sihat, bijak.. tekun dgr lagu ya..;)

    Email: nureize@yahoo.com
    Site/Blog URL: http://easyni.blogspot.com
    IP address: 133.9.49.250
    Go to comment

    ReplyDelete
  4. mak haqq commented on Nashriq 8 Bulan. - http://myaishah.blogspot.com/:

    makin kacak lah si nashriq ni..
    dulu masa kami datang rumah muka baby..
    alahai geramnya ngan nashriq ni..
    pelokpelokciom <3

    Site/Blog URL: http://anakkuhaqq.blogspot.com
    IP address: 115.132.178.131
    Go to comment

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015