Monday, September 26, 2011

Minggu Ke-29.

Dua perkara yang bermain-main dalam fikiran sekarang ialah pasal nak pindah rumah dan persiapan kelahiran baby. Dua perkara ini dijalankan secara serentak dan maksima. Memang serius punya drain tenaga zahir dan batin. Lagi pulak dengan keadaan kesihatan yang tak berapa baik. Gila punya collapse.

Tapi, dalam collapse-collapse pon, Alhamdulillah banyak perkara dah hampir selesai. Rumah kuarters yang pada mulanya memang teruk benar untuk didiami telah berada dalam keadaan yang sangat-sangat elok dan selesa. Kami suami isteri dah cuci rumah berkenaan sehingga bersih dan sekarang tinggal proses pengecatan dan angkut barang-barang kecik dari rumah sewa kami sekarang. Barang-barang besar akan diangkut bersama lori pada hari yang masih belum ditetapkan.

"Ya Allah, permudahkan jalan kami."

Semalam, balik dari mencuci rumah, terus pulang ke rumah sewa dan projek membasuh baju newborn zaman Nashriq pulak. Penuh satu ampaian dengan baju-baju putih kecik comel berbau Sabun A-B-D. Hahahaha. Gila taksub siap beli softener dia sekali. Tapi terasa semangatnya bila menengok baju-baju kecik molek itu bersidaian. Ada lagi dua trip untuk basuh. Trip seterusnya baju-baju berunsurkan bayi lelaki (turun temurun Nashriq) dan baju-baju berunsurkan bayi perempuan (turun temurun sepupu sepapat). Semua sekali aku basuh sebab serius memang tak tahu jantina apakah si adik kali ini. Maka, kita pilih jalan selamat dan sediakan kedua-dua warna. :)

"Ya Allah, mudahkan juga jalan yang ini."

Selesai menyidai baju, belek-belek pulak Mom and Baby check list. Terus teringat yang beg hospital untuk ibu belum disediakan. Apa sahaja kemungkinan boleh berlaku bila menginjak minggu ke-29 ini kan? Maka, perlahan-lahan terjengket-jengket bukak pintu bilik sebelah untuk punggah segala barang dan sediakan beg hospital si ibu. Encik suami dah lama berlayar bersama si anak. Penat sangat agaknya membasuh rumah siang tadi.

Alhamdulillah, beg hospital si ibu dah siap sedia menunggu masa untuk diangkut. Tinggal nak siapkan beg hospital untuk baby aje. Barang-barang dah sedia, cuma masih mencari beg diaper yang sesuai. Tengah survey survey lagi ni. Tak tahu nak beli yang mana. Ingatkan nak pakai yang Nashriq punya dulu. Tapi tak berapa nak feel pulak. Echeh.

Oklah, secara tiba-tiba mood tak baik telah menyerang. Bye!



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

5 comments:

  1. auwww
    ikut rasa teruja nak prepare hospital bag
    rindunya nak ada baby kecil
    ;)



    semoga semuanya selamat, Aishah!

    ReplyDelete
  2. ouh...mase nad utk deliver akan tiba mggu depan...aisyah ade 7mggu lebih lagi..semoga selamat semuanya....amin...

    ReplyDelete
  3. aishah pun dpt kuates yer? alhmdulilah... ringan sikit beban kan? nak thu lah baby apa dia.. best nyeee

    ReplyDelete
  4. @Ann : Jomlah Ann!! Hehehehe. Anyway, thanks ye? :)

    @Afni : Jomlah sama-sama Afni. :D

    @Nads : Nad dah selamat kan? Tahniah tau!! :))

    @Azie : Ha'ah. Baru dapat ni Azie. Nak tau gender baby kena tunggu bulan 12 ah. Kikikiki.

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015