Wednesday, December 7, 2011

8 Tahun.


"8 tahun yang lepas, kita jumpa kat BSN"

Itu isi kandungan SMS yang aku hantar kepada suami malam tadi. Jarak kami tak jauh pon. Aku kat atas katil. Manakala suami sedang berbaring main Angry Birds di tilam bawah berteman Nashriq. Ketawa besar dia membaca SMS aku. Lalu bangun dan menghadiahkan sebuah ciuman di dahi. 

Hoi, itu pon nak cerita. Penampar kang!

Eh, masa untuk flash back! Treng teng teng teng! 

8 tahun yang lepas - 7 Disember 2003, rumah aku buat open house sempena Hari Raya Aidilfitri. Jemputlah satu mamat dari Ulu Tiram ni datang kononnya nak memeriahkan majlis. Berjumpa kali pertama selepas main-main SMS selama 2 minggu. Kira gamble gila lah aku jemput lelaki datang rumah tak kenal tak apa kan? Blergh. 
Setting place and time kat Bank Simpanan Nasional, Taman Cempaka. Menunggulah si mamat ni tadi seorang diri di depan mesin ATM sementara aku mengendap dari jauh nak tengok rupa paras dia. Kalau tak hensem, memang gua blah. Eh? #macamkaucantiksangat.  
Tak sempat nak blah, si mamat sudah nampak muka aku. Aisehman, tak boleh nak lari dah. Terpaksalah jugak senyum-senyum tunjuk muka. Terkuis kaki. Tergaruk tangan. Tak ada modal nak berbual pon. Sampailah si mamat ni tadi tanya; "Tak nak ajak saya naik rumah ke?".   
Keesokkan harinya - 8 Disember 2003, aku dengan mamat tu pon couple. Gila betul aku. Main SMS dua minggu. Jumpa baru sekali. Then, terus couple? Gedik tak? Gedik tak? Rasa macam nak hantuk aje kepala kat dinding sekarang ni bila diingat balik. Fuhh.

Haih. Sweet memories will always play and replay. :))

"Papa, selamat ulangtahun perkenalan yang ke-8. Esok pula, ulangtahun ke-8 kita ber-couple. Apalah nasib awak dapat isteri gedik macam orang. Tarikh remeh pon nak ingat. Hehehehe. No matter what, I want you to know, that I love you so much. I love our Nashrah, Nashriq and baby. FOREVER."

"Baby, keluar esok boleh? Hadiah anniversary Mama & Ayah?"

Gedik lagi! Gedik lagi! PANG!!!!!



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

10 comments:

  1. Mesti boleh keluar esok! Kamon baby! Esok lah esok! hehehe

    ReplyDelete
  2. tak gedik...sweet je akak baca....:) akak penah pegi taman cempaka..kenduri kawin bff akak...tapi dah lama gile..ntah masa tu aishah salah seorang pelakon tol untuk pengantin lelaki kot..hehehehehhe

    ReplyDelete
  3. wah wah romantik gitu..i like :)
    tu la org kta kalau dh jdoh, perjalannannya cepat aje..

    ReplyDelete
  4. wawawa...romantik betul...lylie pertama kali jume en hubby mase dier lapor diri dlm kelas mase form 4...hihhihii...tyme tuh en hubby skema giler.... tp x la igt sume detik sedetail awk kn....

    eh..eh...nk deliver baby esk ke...huhuhu.....gud luck okey..

    ReplyDelete
  5. soooo sweet dear... hehehhe =)

    ReplyDelete
  6. aisyah...tarikh gedikkkk tu la yang paling penting diingat tau..hihihi suka la

    ReplyDelete
  7. Ahahaha dari ayat cium dahi sampai last asyik gelak je. Comel gila. I sukalah bila you gedik, Aishah! Comel sangat. Kahkahkah.

    Oleh itu first time saya tekan butang like on FB di sini kerana saya sangat menyukainya. This entry makes my day. And I hope it makes everyone on my FB's day too! :D

    ReplyDelete
  8. @Reen : Hahaha. Doa auntie, doa!

    @Kak Sue : Hahaha. Akak panggil pelakon tol? Hahahaha.

    @Aziyana : Alhamdulillah. Thanks Yana. :)

    @Lylie : Hehehe. Kalau deliver esok, memang hadiah anniversary tu Lylie. Thanks tau! :))

    @Fisha : Hehehe. Thanks awak. :))

    @Elly : Kan? Aishah pon suka ingat tarikh gedik-gedik ni. :D

    @Ciare : Amin. :D

    @Hannah : I memang comel, babe. Eh? :D

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015