Tuesday, October 2, 2012

Suami Belikan Isteri Set Menyusu Shaklee?

Jawapan aku : JANGAN TAK PERCAYA TAU! :)

Hari Sabtu yang lepas, aku keluar empat beranak naik kereta pusing-pusing bandar JB. On the way nak balik tu, tengok handphone ada 3 missed call. Oh, tak dengar agaknya. Apa yang penting sangat sampai 3 kali orang ni call aku? Tak apa lah, tunggu dia call balik sebab time tu tengah family time. Aku memang jarang angkat call kalau hujung minggu. Sebab bagi aku, masa inilah aku nak luangkan sehabis masa dengan keluarga.

Tiba-tiba, telefon berbunyi lagi sekali. Aku pandang Wahid. Bila dia bagi green light, aku pon angkat call tadi. Hahaha. Nak buat apa sekarang ni kena make sure suami redha. Kalau tak, tak berkat. Echeh wah. Bukan main pandai lagi kau sekarang ye Aishah? :P

"Hello Puan Aishah. saya Khairul, nak tanya pasal set breastfeeding tu lah"

Terkedu mak nok. Sepanjang aku buat bisnes Shaklee ni, belum pernah aku deal dengan lelaki kot. Inilah first time aku nak kena menerangkan satu persatu pasal Shaklee dan breastfeeding kepada seorang lelaki.

"Saya nak belikan isteri saya lah. Boleh awak terangkan tak?"

Ya Allah, rasa syahdunya bila berdepan dengan seorang suami yang sanggup mencari alternatif nak bantu isterinya. Dalam kepala aku cuma satu, si suami ni memang mahukan yang terbaik untuk anak isterinya. Kalau tak, takkan sampai sanggup bertanya itu ini.

Aku pon menerangkan satu persatu mengenai vitamin-vitamin yang aku cadangkan.

"Boleh. Saya selalu cadangkan kalau ibu menyusu tu tak ada masalah penghasilan susu, just ambik basic set sahaja. Dalam basic set tu ada Vitalea (multivitamin), Vitamin C, B Complex dan Alfalfa as milk booster. Tapi kalau si ibu ada masalah kemerunduman susu, then go for basic set add on ESP dan Ostematrix (kalsium). Ianya akan bantu enrich susu jadi pekat, kekuningan dan anak minum pon kenyang. Di samping tu jugak, si ibu akan jadi lebih bertenaga dan kurang penat".

Terang aku panjang lebar.

"Okeh, saya call awak semula lagi 10 minit", kata Encik Khairul.

Letak je telefon, Wahid tanya, "Lelaki ke?"

Aku angguk. "Bagus kan? Ni suami dia tengah carikan supplement untuk isteri dia nak menyusu".

"Bagus betul. Murah rezeki dia", sambung Wahid.

Lepas 10 minit, Encik Khairul tu call balik dan confirm order untuk beli basic set add on ESP dan Ostematrix. Memang tak sangka. Nampak betul kesungguhan dia mahukan yang terbaik untuk anak isteri tu. Eh, aku cakap macam ni bukan bermaksud suami yang tak belikan Shaklee tu tak mahukan yang terbaik untuk keluarga. Ni aku cerita je pon. Suami aku pon tak belikan aku Shaklee dulu. Hehehehe.

Terbaik Dari Ladang!
Eh, macam nama blog shop je kan?

So kepada korang-korang (suami ke isteri ke), kalau sedang mencari supplement untuk menyusu atau lain-lain, bolehlah hubungi aku untuk mengetahui lebih lanjut. Jangan risau, aku bagi consultations baik punya! :)

1. PM Facebook : Aishah Rahim / MyAishah Little Shoppe
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS / Whatsapp / Viber : 014-3580109
4. BBM : 2701848E 
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

4 comments:

  1. Mmg slalunya lelaki kurang amik port bab2 nehs... sama la cm en.hubby sy tp bila dia belikan medela fs 1ketika dulu sbb nk support apa yg kita lakukan yg terbaek utk anak2 dia...vit shaklee adalah satu lg contoh terbaek kan?mg murah rezeki beliau n aishah jgk :)

    ReplyDelete
  2. memang berkesan..!...dah nak abes ni, so kene order lagi la!...tol x k.chik ui?!!

    ReplyDelete
  3. hihi... suami mithali... untungle isterinya tu kan..

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015