Wednesday, October 10, 2012

Testimonial #11 : Aku Sendiri Bersama Vitamin E & ESP.

Aku tak tahu kalau ini masalah aku seorang. Tapi aku memang ada masalah dengan ber-make-up. Masa awal je muka aku nampak cantik (eh, cantik kewww?). Lepas 2-3 jam, muka aku akan jadi berminyak sampai boleh kaut kumpul buat goreng ikan (ini kawan-kawan aku lah yang kata). Haaa. Can you imagine betapa &^%#&-nya rupa aku?

Selain daripada itu, aku juga menghadapi masalah pori-pori besar kat muka. Bila aku make-up, memang akan nampak berlubang-lubang. Lebih hampeh bila saat berpeluh, pastu mulalah kerengsaan kulit berlaku. Gatal sana, gatal sini. Tangan pon menggatal nak garu. Hasilnya, bedak bercapuk-capuk. Memang 'cantik' sangat wa cakap lu! Hahahahaha.

Lagi satu masalah besar aku ialah black head kat hidung. Dah puaslah aku picit keluar pakai besi setiap minggu pastu semangat pakai Pore Pack. Makin banyak lagi ada. Memang tension tahap kelangit aku ni. *Buat muka Redha*


Ogos 2011 - belum consume Shaklee.
Masuk 2012 - Start supplement BF set + ESP + Ostematrix

Contoh muka tak semenggah, korang boleh tengok kat gambar atas ini. Gambar yang September 2011 paling ketara kan? Itu jumpa Kak Farah Farhan kat Mom & Baby Expo tahun lepas. Sempatlah menyembang tanya pasal BF banyak-banyak. Err, dan nampak kan muka aku berminyak? Itu sebab penat menawaf satu Expo lah tu. 

Masuk je tahun 2012, aku dah start dengan Shaklee. Consume BF Set pastu add on sikit-sikit mana yang mampu. Untuk permulaan, aku add on ESP dan Ostematrix je pon. Tapi kesannya memang ketara. Kulit muka mula jadi sekata. Warna kulit berubah sikit demi sikit. Dari hitam tak berapa nak manis (ehem!) menjadi hitam yang manis. Ewah ewah! :P


Semua gambar Oktober 2012

Gambar kedua ni, semua gambar terbaru. Memang sengaja nak camwhore macam budak sekolah. KAHKAHKAHKAH! Taklah, aku nak kongsi penemuan terbaru aku ni. Aku kan makan Vitamin E Shaklee jugak kan? Memang best. Tapi start Oktober haritu, aku try buat masker. Memang hasilnya marvelous wa cakap lu!

Aku tak perasan sendiri tau. Statement ini, adik-adik ipar pon cakap. Disokong sepenuhnya oleh Encik Suami. Dia kata mula licin nampak lain. Liang roma dan pori-pori yang sebelum ni terbuka luas dah tak nampak. Black head pon semakin hilang. Nak pergi kerja, tak payah pakai krim apa pon. Sapu bedak je boleh terus pakai tudung dan siap. Best sangat sangat!

Start Oktober ni, memang aku konsisten gila lah makan Vitamin asas + Vitamin E pastu minum ESP pagi malam. Memang aku nak tengok sendiri hasilnya macam mana. Sebab aku dah penat kot pakai krim (pemalas sebenarnya). Sebelum ni pakai Aura Maya, aku rajin basuh muka then pakai krim siang je (kalau sempat). Krim malam memang selalu skip. Lagi satu masalah ni berkait dengan cerita aku masa awal-awal tadi. Muka aku senang berminyak. Memang teruk rasanya berjalan dengan muka berminyak-minyak ni.

Dan sekarang, aku dah temui rahsia kulitku. Hahaha ayat tak menahan. But yes. Inilah rahsia kulitku. Tak pakai krim, tak pakai make-up. Just makan vitamin secara konsisten, makan vitamin E, buat masker jugak, then ESP paling penting sumber protin untuk baik pulih sel badan. Aku sangat percaya bila dalaman kita sihat, luaran kita pon automatik akan sihat. 

So kesimpulannya apa? Jaga kesihatan dalaman dulu! :)

I'm in love with Vitamin E Complex Shaklee. :)



Ini pon jatuh cinta jugak!
Love! Love! Love!

Eh, bercakap pasal ESP, korang tahu kan bulan Oktober ni harga ESP runtuh jatuh menjunam-junam. Kalau harga retail RM150, harga istimewa runtuh menjunam-junam tu memang rugi kalau tak grab! Serius ni weh aku cakap. Setahun tak sekali nak dapat harga ni. Terbeliak biji mata kalau tau harga runtuh! :))

PM aku untuk tahu lebih lanjut. Sumpah tak rugi! 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.



Pertanyaan lanjut?


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

4 comments:

  1. Serius lah. Yang gambar terkini memang ketara gila glowing dia!

    Reen tak ingat, reen ade amek ke tak Vit E aritu. Macam ade eh entahlah haha. Memang nak sambung amek balik, baru2 ni makan jamu tu yang stop dulu semua supplement kecuali ESP. Lepas dah habes kang, consume balik.

    ReplyDelete
  2. gebus gilossssss...vit E i kasi tok laki je makan, berkongsi la jawabnya lepas ni...

    ReplyDelete
  3. wah mmg cun la sekarang..kulit mmg nmpk licin n cerah sanagt berbeza :)
    yana pun hari2 perati kulit muka, mmg nmpak makin cerah..i love ESP jugak

    ReplyDelete
  4. berbeza la nk try bolehh berapa yer 1 set tue..

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015