Monday, November 26, 2012

Mimpi Semalam.

Semalam terima dua berita kematian bayi. Dua-dua pon masih dalam kandungan. Exactly sama dengan kisah Nashrah. Cuma kisah yang dua ni lagi sedih sebab baby dah full term. Tinggal tunggu masa je nak keluar. Sedih gila kot hati aku. Dapat bayangkan macam mana perasaanya keluarga yang menanggung. 

Bila khabarkan pada suami pagi tadi, dia pon cakap hanya orang yang ada kat situasi kejadian je yang tahu perasaannya macam mana. Masa tu hilang kejap aras tuju. Nak menangis pon dah penat dah. End up, duduk lah termenung mengenang nasib. Kenangan sangat semua tu. :)

'Allah turunkan hujan sebab dia nak bagi kita pelangi'.

Aku tak ingat siapa bagi aku ayat kat atas ni. Tapi masa dia bagi ayat tu, aku rasa cam, "Apa kaitan pulak hujan pelangi semua dengan kes aku sekarang?". Rasa tak relevan langsung pon nak kaitkan kes kematian anak dengan pelangi bagai. Hahaha. 

Itu fikiran aku dululah tu.

*Senyum*

Pelangi-pelangi tengah tidur.

Now I know what it really means. Inilah dua pelangi yang mewarnai hidup aku sekarang. Siang malam aku hanya untuk mereka. Dah tak ada benda lain dah dalam kepala selain mahukan terbaik untuk dua buah hati pengarang jantung ni. Rasanya, inilah dua perkara paling terbaik yang ada dalam hidup aku - buat masa ini. Kot-kot esok lusa tambah anak kang, tambah lah lagi satu pelangi. :p

Oh ya! Weekend haritu pi majlis bertunang sepupu Wahid. Pastu ada seorang budak lelaki ni badan gempal besar sikit dari Nashriq. Umur 3 tahun kata emaknya. Hahaha. Terus teringat Nashrah. Punyalah ligat! Tapi comel sangat Subhanallah. Kalaulah Nashrah ada, pastu campur Nashriq, tambah Najah pulak, memang tak dapat bayang macam mana bahagianya hidup aku! Tengah taip ni pon tersenyum-senyum ni ha. :))

Ahhh tak boleh berhenti senyum.....

"Nashrah, akan Mama tumpahkan kasih sayang untuk Nashrah kepada adik-adik. Supaya kita semua tahu dan rasa, Nashrah masih ada bersama kita walau hakikatnya tiada".


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015