Monday, November 12, 2012

Testimonial #13 : Masalah Ovarian Cyst & Ingin Hamil?

Hari ini aku ada 2 cerita yang aku betul-betul tak sabar nak share. 

Yang pertama, kisah Nadia yang disahkan ada Ovarian Cyst. Sebenarnya, Nadia pernah mengandung dan telah selamat melahirkan anakanda Najla pada usia kandungan 30 minggu. Tetapi Allah lebih sayangkan anakanda Najla dan beliau telah pergi mengadap Ilahi. Kisah Nadia dan anakanda Najla boleh dibaca kat sini, aku pernah share dulu.

Lebih kurang 2 minggu yang lepas, Nadia SMS dan beritahu yang beliau disahkan ada Ovarian Cyst. Beliau minta pendapat aku berkaitan supplemen yang sesuai untuk masalah beliau itu. Aku pon suggest-kan Total Wellness Program yang terkandung dalamnya Vitalea (multivitamin), Vitamin C, B Complex (folic acid include) dan ESP sebagai bekalan protin. Aku suggest juga untuk Nadia add on GLA sebagai membantu masalah cyst beliau itu. Nanti akhir entry aku share kenapa GLA sangat bagus untuk masalah-masalah sebegini.

Seminggu lebih selepas itu which is semalam, aku terima lagi SMS dari Nadia;



Ya Allah, seakan dapat aku rasakan perasaan Nadia waktu ini. :)

Kisah kedua ialah kisah seorang customer yang sedang berusaha untuk hamil setelah 10 tahun menunggu. Setelah 2 bulan consume secara konsisten Total Wellness Program + GLA, beliau disahkan hamil. Subhanallah maha suci Allah. Sungguh besar nikmat-Mu ke atas hamba-Mu ini. Semoga kami tergolong dalam golongan yang bersyukur.



Aku sangat suka suggestkan GLA untuk mereka yang ada masalah cyst atau dalam usaha ingin hamil. Nak tahu kenapa? Jom baca maanfaat utama Shaklee GLA.

1. Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 
2. Mengawal selia estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 
3. Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus,memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 
4. Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 
5. Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser. 
6. Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan.
 7. Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 
8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper. 
9. Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekana darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction. 
10. Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur. 
11. Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD) - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif. 

Sumber dari Buku Nutrisi Shaklee.

Tapi dalam masa yang sama jugak, aku akan suggest customer untuk mulakan diet supplemen dengan Total Wellness Program kerana aku percaya, kesihatan dalaman kita kena stabilkan dahulu then barulah kita fokus pada permasalahan utama. Sebab itu, gabungan Total Wellness Program dengan mana-mana supplemen lain pon insya-Allah akan menghasilkan kesan yang baik. 

Aku tekankan di sini ye. Segala usaha bermula dengan diri kita sendiri. Jangan putus doa, jangan putus asa. Di akhir simpang, Allah yang akan tentukan hasilnya. Tawakal dan letakkan kebergantungan hanya pada Allah. Kita hanya merancang dan usaha, selebihnya DIA jua lah pemberi rezeki.


1. PM Facebook : Aishah Rahim / MyAishah Little Shoppe
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS / Whatsapp / Viber : 014-3580109
4. BBM : 2701848E  

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

2 comments:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015