Thursday, January 3, 2013

Hari Lahir Suami Ke-28.

Hari ini 3 Januari 2013. Maksudnya, suami saya sudah berusia 28 tahun. Ini ayat dia semalam, selepas terperanjat dengan surprise asal boleh oleh si isteri. :)

"Dah tua dahh. Lagi 2 tahun nak masuk 30. Anak dah 3. Awak doakan orang sihat ajelah, panjang umur. Supaya dapat cari rezeki halal untuk awak, anak-anak".

Sobs sobs. Rasa nak menangis dengar ucapan macam gitu.

Sambutan hari lahir suami diadakan tepat jam 1.00 pagi tadi. Hanya kami berdua. Dengan 3 biji kek coklat. Kek favourite suami. Plan asalnya nak sambut siang hari macam biasa. Tapi bila fikirkan suami kerja shif petang minggu ini, balik jam 12.00 malam, aku pulak bekerja siang hari, macam mana nak celebrate? So sambutan dipercepatkan. Tanpa pengetahuan suami. Kira macam surprise lah konon. Echeh.

Balik dari kerja jam 5.30 petang tu, aku ajak Abang Long singgah kedai kek. Pilih punya pilih, ada 3 biji kek coklat comel yang masuk dalam plan. Aku memang tak mahu beli kek besar sebab hanya kami berdua kot. Emak dan anak-anak saudara semua dah tidur nanti. Tapi aku belikan lah jugak Emak dan anak-anak saudara kek lain. So sampai rumah tu, diorang makan kek yang aku beli. Kek coklat 3 biji aku simpan fridge untuk malam nanti.

Tepat jam 10.00 malam, anak-anak dah tidur. Aku pon, kalau selalunya, time-time macam tu memang dah selamat naik kapal terbang (padahal tak pernah naik!). Layankan mata sebab nak tunggu suami tengah malam nanti. Lauk pauk Emak masak aku dah siap panaskan, senang suami nak makan nanti. Tapi mata memang tak boleh handle. Tertewas jugak aku tidur. Tapi awal-awal lagi aku dah set alarm sebab nak setting kek semua.

Tepat jam 12.00 malam, alarm pon berbunyi. Aku bangun dengan terpisat-pisat bukak fridge keluarkan kek 3 biji tadi. Letak atas pinggam pastu letak kat meja depan kat ruang tamu. Aku pon sambung lepak-lepak dalam bilik sambil main tweet dan BBM bersama adik ipar. Memang berdebar habis I tell you! Apa tidaknya, sepanjang 9 tahun kawan, 3 tahun lebih kahwin, mana pernah ada surprise-surprise. Kalau nak beli kek, dia bawak. Sebab aku tak pandai bawak kereta kan. Cuma tahun ni jelah ada point sket sebab dia takde, so aku boleh senyap-senyap pergi beli. Hehehe.

Tepat jam 1.00 pagi, aku jenguk kat tempat parking kereta, nampak dah kereta suami. Terus aku berlari masuk bilik bawak pinggan berisi 3 biji kek coklat tadi. Dengar je bunyi pintu, aku terus keluar bilik sambil nyanyi lagu happy birthday dengan mode berbisik. You know, telinga-telinga anak iols kan sangat sensitif. So kalau nyanyi sambil menjerit kang terbangun plak. Lagipon dah pukul 1.00 pagi kot. Kekekeke.

Sambil nyanyi lagu birthday, sambil ketawa. Hahahaha. Sebab suami pon ketawa terbahak-bahak. Terperanjat dia kata. Tak sangka yang isteri dia ni ada plan nak surprise kan dia. Pastu peluk cium sket, dia kata terima kasih. Senyum sampai telinga Encik Wahid kita tu. Terus makan sebiji kek coklat sebelum makan nasi. 

Kek coklat 3 biji.
Simboliknya? 3 anak. :)

Imam saya dunia akhirat. :)

"Selamat ulangtahun kelahiran ke-28, sayang. Semoga diberikan umur panjang yang diberkati, kesihatan yang baik-baik, dan kemurahan rezeki yang mudah. I love you so much!"

P/S : Errr, 9 Januari ni nanti nak surprise jugak boleh? :p


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

9 comments:

  1. Tersenyum-senyum kite bace entri ni.Alahai lovely..nya!
    Tgk muka wahid ingat muka adik kite je. Eh!

    ReplyDelete
  2. okay this year kita nak buat suprise mcm ni..hehe..

    happy hari lahir imammu wahid.. (baca kuat2 ye imam mu bukan imamku..hehe..)

    ReplyDelete
  3. wahh..happy beday wahid! husband kita pun br sambut beday ke 28 aritu..huhu..org umur 28 anak dah 3, suami sy (dan sy) br anak sorang.. tak blh lawan ni..hehehe

    ReplyDelete
  4. sweetnya...semoga panjang umur En Wahid...sama tarikh bday dengan mak akak

    ReplyDelete
  5. alalalalal so sweet
    eh..aku pun x pernah nak surprise2 kat ekwan. kita terjah je..
    tp taun ni adalah skit unsur surprise kot *pastu aku kena marah..hhahaha*

    ReplyDelete
  6. wahhhh, aishah, ana pun plan mcm ni... nak buat dia balik keje kang...

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015