Wednesday, May 9, 2012

13 Anak, 3 Professor.


Kelmarin ada berbual dengan seorang Ustaz kat kantin sekolah. Ustaz ni memang baik woo. Selalu kongsi tips macam-macam. Kelakar pon iye jugak. Kalau berbual dengan dia, mesti ada je benda nak jadi gelak. :)

Sambil dia belek Harian Metro, sambil mulut dia mengomel.

Ustaz : 
Haritu saya pergi Kompleks Islam, Cha. Ada penyampaian Anugerah Ibu Bapa Mithali. Orang tua dari Pontian yang dapat. Bagus ah dia. Anak 13 orang. Semua masuk Universiti. 3 orang jadi professor.

Aku : 
Kekeke. Ustaz tak tanya apa rahsia dia?

Ustaz : 
Tanya! Saya tanya suami dia, apa rahsia anak pandai-pandai? Suami dia jawab apa Cha tahu?

Aku : 
*Geleng kepala*

Ustaz : 
Saya tak tahu apa-apa Ustaz. Yang saya tahu cuma menoreh getah dan buat anak! (Sambil tiru cara lelaki tua bercakap)

Kami yang ada kat situ semua bantai gelak!

Ustaz : 
Pakcik tu sambung lagi, - Tapi saya tahu, isteri saya yang buat semua ni. Setiap hari, isteri saya mesti akan sedekah seorang satu Al-Fatihah ke anak-anak sambil pegang kepala masing-masing. Tak pernah miss Ustaz! Setiap hari mesti buat! (Tiru cara bercakap lelaki tua itu lagi)

Kami berhenti gelak. Aku ternganga.

Mungkin ada benarnya. Sama-samalah kita amalkan.

Sharing is caring kan? :)



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

7 comments:

  1. kadang kadang perkara yang senang tu lah yg susah kita nak buat Aishah!
    thanks for sharing
    :)

    ReplyDelete
  2. thanks aishah for this petua... :))

    ReplyDelete
  3. mmg penah dgr ada ustaz penah ckp, kalau kita sedekah alfatihah pd anak2 kita, nnti anak2 kita lembut hati, mendengar kata. sama2lah kita amalkan..:)

    ReplyDelete
  4. Insyaalah..lepas ni belajar2 buatlah!

    ReplyDelete
  5. thanks for sharing..
    betul perkara yang senang diucap, tapi susah nak buat...
    nawaitu..azam..
    jum buat!

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015