Tuesday, May 22, 2012

Apa Bezanya?


This two picture below diambil pada awal pagi 21/05/2012 hari Isnin. Punyalah kental pagi-pagi buta sediakan susu nak hantar ke rumah BS pastu ternampak panorama ini dan berlari-lari anak ke dalam bilik untuk ambil handphone semata-mata kerana nak ambil gambar? Yeah rite! Aku memang paparazzi sangat kan. Very the kepoh gitu! Gegegegege.

Oh yeah. Jom main teka teki nak?

Apa perbezaan antara botol kiri dan botol kanan? Anyone?



"Beza apa Aishah? Kiri lebih sikit kot? Kanan kurang?"

Tak nampak? Serius tak nampak? Takpe, ini gambar dengan flash.


"Eh, kenapa belah kiri macam cair putih? Belah kanan macam pekat kuning?"

Yeah! 10 markah untuk yang menjawab dan bertanya balik!

Actually, pada hujung minggu yang lepas, aku telah buat satu eksperimen ke atas diri sendiri. I DON'T TAKE MY SUPPLEMENT AT ALL. Semua pon tak makan. Aku stop ESP, Vitalea, Vitamin B, Vitamin C, Alfalfa, Ostematrix dan Vitamin E. Tak. Aku tak makan langsung. 

"Kenapa Aishah? Kenapa? Supplement awak dah habis ke?"

HAHAHAHA. Taklah. Aku saje tak makan sebab nak buat eksperimen nak bagi korang tengok. Sebab kalau aku pung pang pung pang sorang sorang dalam blog cerita 'Shaklee ni bagus kena beli kalau tak bla bla bla', pon tak guna jugak kan? So, the picture above sudah menerangkan segalanya. :)

Botol belah kiri adalah hasil mengepam hari Ahad (tak makan supplement). Manakala botol belah kanan adalah hasil hari Jumaat (kat office dan makan supplement). Dapat tengok kan bezanya? Tanpa supplement agak sedikit putih dan cair. Manakala yang makan supplement menjadi pekat dan kekuningan. 

"Apa yang kau makan, Aishah?"

Nak kena ulang ke ni? Takpe. Takpe. Aku suka buat siaran ulangan.

Set Breastfeeding + ESP + Ostematrix

Set Breastfeeding
1) Vitalea : Multivitamin dengan formula zat besi. Sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting. Perlu dalam menjamin kesejahteraan secara am.
2) B Complex : Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseru. Inilah rahsianya, B for Beauty!
3) Vitamin C : Sebagai antioksidan. Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan kulit lebih cantik.
4) Alfalfa : Raja segala tumbuhan. Membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu menyusu, ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSUIBU.
OSTEMATRIX (KALSIUM)
Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia ada dalam tubuh ibu.
Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko Osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. 

ENERGIZING SOY PROTIEN (ESP)
Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protin. Protin adalah makanan sel. Sel tidak kenal Nasi Lemak, Air Soya atau Tempe tetapi sel hanya perlukan protin iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protin berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protin. Selain itu protin dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protin seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.
Kredit to http://www.mamafaiz.com/


Sebenarnya aku makan lagi satu vitamin iaitu Vitamin E. Hehehe. Tapi itu untuk kesan lainlah. Sambil menyelam minum air orang tua-tua kata. Heh. Nanti dalam entry lain, aku cerita pasal Vitamin E pulak ek? :)

Bagi korang yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi aku di;

1. PM Facebook : Aishah Rahim
2. Email : shara85_jb[at]yahoo[dot]com
3. SMS/Whatsapp : 014-3580109
4. BBM : 2701848E
 

P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

1 comment:

  1. Darling, bulan ni kite beli ostematrix dl bleh? dah bersalin nanti kite beli trial set vit tu eh. Esp xmau kot....

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015