Wednesday, August 3, 2011

Uncle Teksi.

Pagi ini ada appoinment dengan MO di Klinik Kesihatan Kempas. As usual, Wahid akan hantar sampai ke klinik jam 7.30 pagi dan terus zass ke tempat kerja beliau. Selesai segala check up dan temujanji, aku pon keluar klinik dan menahan sebuah teksi yang kebetulan baru sahaja menurunkan penumpang.

Pemandu teksi Cina. Tua.

Aku :
Sekolah Vokasional Tanjung Puteri, Uncle?


Uncle Teksi :
Boleh. Boleh. Naik.


Tak ada mood nak berbual, aku membelek buku rawatan merah.


Uncle Teksi :
Adik, kalau lu tau ahhh, manyak-manyak hospital gila ahh, hospital gila mana yang paling besar ahh?

Aku :
Err, tak tahu lah uncle.
*sengih*

Uncle Teksi :
Tipuuuu. Mana boleh lu taktau...... Itu Tanjung Lambutan ahhh paling besarrr. Lu taktau kaaa?

Aku :
Ohh....
*sengih lagi*

Uncle Teksi :
Kedua paling besar kat mana lu tau? Penang kaa Permai?


Aku :
Err, Permai kot uncle. *cubaan berbual*

Uncle Teksi :
Mana adaaaaa. Itu Penang lagi besar maaaaa.



Baiklah. Baik aku diam. Malas ah nak layan dengan puasa-puasa cenggini. Buat kurang pahala aku je mengutuk dalam hati.

Tiba-tiba.....


Uncle Teksi :
Walawehhh, itu keleta kena saman kaaa?
(sambil merujuk kepada sebuah kereta yang ditahan polis entah kerana kesalahan apa aku tak tahu)

Aku :
Agaknya lah......


Uncle Teksi :
Kalau lu ahhh, polis tahan ahhh, lu mau bayar sini kaaa bayar sana?

Aku : *Diam sebab tak faham*

Uncle Teksi :
Sini bayar 50 saja wooooo. Kalau lu bayar sana kena 300. Mana lu mau?


Aku :
Bayar sana.
*menjawab dengan ringkas dan tegas*

Uncle Teksi :
Lu biar betul maaa. Sini bayar duit kopi saja maaa. Sana bayar kena 300. Siapa mau?

Aku :
Saya kata saya bayar kat sana, kat sana lah!! 300 pon 300 lah!! Uncle sibuk sangat kenapa?


Terus diam.


P/S : Kurang dah pahala aku pagi-pagi marah orang tua. T__T



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

13 comments:

  1. dah kene sebijik... pagi2 sibuk hal orang eh aishah...sabo je la...apek pulak tu..hihihihi

    ReplyDelete
  2. haha..cubaan utk mengajak mak buyung berbual sudah gagal..mak buyung takda mood..heheh

    ReplyDelete
  3. Hehehehe terdiam teros uncle tu. Hakhak

    ReplyDelete
  4. hahahaha shah....cian uncle tu...tp mang kepohchi ya amat...tibe2 citer pasal hospital gila pulak

    ReplyDelete
  5. Hahaha, jangan di kacau mood ibu mengandung lagi² di bulan puasa. hahaha

    ReplyDelete
  6. cubaan utk bermesra oleh uncle nampaknye tak menjadik. hehehe

    ReplyDelete
  7. Elly : Bukan Aishah marah apa. Tapi cara dia memaksa kita respon tu tak best lah. :(

    Maria : Hahahaha. Penat kan pagi-pagi puasa nak ajak berbual entah ape-ape. Dahlah mood kita tengah swing.

    Reen : Hee. Kesian jugak. Tapi what to do? Tahap sabar takleh kawal dah. :p

    Jiha : Entah. Apa motif dia entah. Pelik dengarkan. Tapi memang kesian pon. :p

    Fie : Kan? Kan dah kena kan?

    Sha : Hahaha. Salah time lah dia nak bermesra. :p

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHA! Gelak besar baca.

    Time cakap 'Sekolah Vokasional Tanjung Puteri, Uncle?' tu I dah terbayang you sopan gila. Then tang '300 pun 300 lah!' tu bayang you bengang gila. Hahahaha gelak tak tahannnnn!

    Baru si Uncle tu nak make your day sikit, dah terkena pulak. Mesti dia tulis cerita you ni kat blog dia jugak. :P

    ReplyDelete
  9. Hannah : Hahaha. Jahat kan I? Tapi serius memang takde mood tau semalam. Uncle tu salah time dan salah tempat lah kot. :p

    ReplyDelete
  10. ala kesian pulak macamnya dengan uncle teksi tu..memang tak kena masa la dia nak beramah tamah dengan mak buyung ni..;)

    ReplyDelete
  11. Yantie : Kesian kan? Kita pon rasa bersalah. Kahkahkah. Tapi, salah timing lah kot dia nak tanya soalan bebukan camtu. :P

    ReplyDelete
  12. Haha..uncle tu tension kot bawak teksi hari2.

    Tapi tak patut betul ajar buat rasuah pulak.

    ReplyDelete
  13. Fashya : Kan? Dia mungkin lah kot. Tapi bukan kita.

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015