Monday, October 17, 2011

Allah Tahu, Apa Yang Terbaik.

Masih ingat lagi tak dengan kisah ini yang saya kongsikan awal bulan Ogos kelmarin? Private message di Facebook yang saya terima dari 'A', berkongsi tentang pemergian anak sulung yang meninggal dalam kandungan sama macam Nashrah saya dulu.

Pagi Ahad saya semalam bertambah ceria bila saya terima PM dari orang yang sama. Kalau sebelum ini saya menangis dan terkedu membaca PM dari beliau, kali ini mulut saya kepoh menjerit bercerita satu rumah bagi memberitahu bertapa gembiranya hati saya.

assalamualaikum...

ape khabar?hope aishah, nasriq n baby dlm perut sihat...mesti x sbr kan nk tgu baby keluar..sy just nk share ngn awak, sy dh pregnant 2 bulan n betapa hebat nya kuasa allah, sy diberi peluang mengandung kembar..sy langsung xsangka inilah hikmah disebalik kejadian lalu.. tuhan amik 1 dan ganti 2..syukur xterhingga..sampai skrg sy rs mcm mimpi lg..tp dlm hati sy mmg still rs fobia n risau.mcm2sy fikir..tkut berulang lg..sy kene redha je la ape yg terjadi lpas ni...nway thanks cz awk bnyk bg nasihat kat sy smapai la sy dh pregnnt blk skrg ni..take care...semoga selamat bersalin nnt:-)

Ye, macam mimpi. :))

Kisah 'A' membuatkan saya lebih sedar betapa Allah itu Maha Agung, Maha Besar, Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Diambil-Nya satu, kemudian diberikan dua sekaligus sebagai pengubat rindu. Betapa besarnya kuasa Allah, kan? :)

Dah sibuk-sibuk mengepoh satu rumah hingar bingar dengan suara saya menjerit-jerit "Bestnya dapat kembar!! Untunglah dia!! Rezeki dia!! Heeee!!", saya di-sound oleh Kakak Ipar;

"Engkau pon dapat kembar jugak. Kembar lain tahun".

Ciskek betul!

P/S : Buat 'A', saya doakan yang terbaik buat awak. Jaga kesihatan baik-baik ye? Insya-Allah, mudah-mudahan semuanya dipermudahkan atas hendak-Nya.

Iklan : Klik sini untuk join 'Contest Mudah Saya'. :))



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

7 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah!
    I'm happy for her :)

    ReplyDelete
  2. Syukur, Allah itu Maha Mengetahui.:)

    ReplyDelete
  3. kan..kan..kan
    kuasa Allah takde sape boleh tandingi

    *siyes, rasa gembira sungguh
    biar tak kenal.. tak tahu sape dia A tapi rasa mcm boleh rasa apa dia rasa skrg

    ReplyDelete
  4. Alhamdullilah..
    Allah tahu yg terbaik kan..
    Emmm bestnya dpt kembar ..*berangan free..ehek!

    ReplyDelete
  5. Woah! Alhamdulillah!

    Thank you for sharing kak aisyah. kisah-kisah anda ni saya baca dan selami sejak 2 3 hari ni, betul-betul buat lutut saya lemah mengenangkan bila-bila masa saja Allah boleh tarik balik baby yang saya tengah kandungkan ini. Memang itupun yang seorang hamba patut rasa. Tidaklah terover happy sampai lalai dan leka.

    Salam kenal dari saya. Harap akak jangan marah ya saya dah link blog tanpa minta izin awal-awal. Saya nak masuk contest, tapi belum khatam blog akak lagi.:)

    ReplyDelete
  6. @Xeea : Syukur. Kita pon happy untuk dia jugak. :)

    @Reen : Alhamdulillah. :)

    @Fashya : Kan? Allah Maha Besar.

    @Dayu : Dia gembira tapi agak trauma jugak Dayu. Sama macam kita bila dapat tahu mengandung Nashriq dulu. Harap2 segalanya selamat untuk dia.

    @Tinta : Hahaha. Seronok kan dapat kembar? :))

    @Nini : Hye Nini. Thanks ebab sudi baca blog akak. Kenapa pulak nak marah kan? Blog ni terbuka untuk bacaan semua orang. Nanti kalau sudi, jemputlah join contest tu. :)

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015