Tuesday, November 1, 2011

By Pijon : Kenapa Saya Suka Baca http://myaishah.blogspot.com/?

Entry pindah rumah ditangguh lagi. Sebenarnya tak tahu nak taip apa bila dah last-last entry tu. Mati ayat. Skill menulis makin merundum di saat-saat akhir trimester nampaknya. Takpelah, ada rezeki, akan keluar jugak entry tu. Tak ada rezeki, tak payah keluar pon tak apa. Tak ada siapa yang kisah. Hehehehe.

Baiklah, ini adalah entry khas sempena Contest Mudah Saya. Sudah ada 3 penyertaan setakat ini. Peserta pertama yang menghantar URL ialah Hannah Johary. Peserta kedua pula ialah Mak Haqq, Kid. Tanpa disangka, saya menerima satu email semalam dari seorang peserta bernama Pijon.

Jom, saya kongsikan email beliau?

Assalammualikum..

salam persahabatan dari saya..
tak tau kenapa hati ni tertarik untuk melayangkan email ini kepada aishah.. saya sebenarnya baru sahaja jumpa blog aisyah ni kira kira 2 minggu lepas.. bermula dengan percarian saya mengenai barangan baby lalu terjumpa blog aishah...

Pada mulanya bagi saya blog aishah seperti blog orang lain juga.. tiada yang istemewanya.. sekadar menceritakan kisah perjalan hidup suke dan duka di coretkan di sini.. tetapi pandangan saya terhenti apabila terlihat daisypath di sebelah kanan blog aishah.. dari saat menyulam cinta antara aishah dan wahid hingga lah saya terbaca tajuk 'bidadari cinta di syurga 9 okt 2009 nur anis nashrah'.. tangan saya terhenti untuk scroll ke bawah lagi.. terhenti sejenak.. Dan pada saat ini perasaan ingin tahu cerita sebelumnya amat memuncak..

Tahu ape saya buat selepas itu.. saya terus pergi ke cerita cerita aisyah sekitar tahun 2009 tu.. saya baca satu persatu kisah kisah aisyah dalam tahun tu.. tetapi masa amat menyemburui saya.. jam di dinding sudah pun menunjuk kan 5.30petang.. waktu balik sudah tiba.. Esoknya saya pergi kerja dengan semangat yang baru.. semangat saya nak pergi kerja bertambah lagi dengan harapan dapat khatam kisah hidup aisyah  dan ingin mengetahui bagaimana aishah boleh kehilangan puteri sulong aishah.. buat pengetahuan aishah saya juga sedang mengandung 22minggu, dan maklumat serta tips tips dari blog aisyah amat saya perlukan kerana ini adalah kandungan sulong saya..jadi hati ini mudah tersentuh apabila membaca cerita mengenai ibu serta bayi dalam kandungannya..
saya bertemankan air mata setiap kali membaca ayat2 aishah susun mengenai pengalaman kehilangan puteri sulong aishah itu.. saya terpaksa menunduk kan muka apabila kawan kawan lalu lalang di hadapan saya demi menyorokan mata saya yang merah dan hidung yang berhingus menangis sambil mengadap pc dan saya ada juga copy paste kisah email yang diberikan pada aishah di letakan pada blog saya supaya setiap kali saya baca email kawan aishah bagikan pada aishah mengenai kisah kehilangan puterinya juga dapat menambahkan ketaqwaan saya kepada pencipta.. bahawa segalanya sudah suratan (saya minta halal apa yang saya copy paste kan itu dari blog aishah yer).. saya dapat kekuatan dari segala cerita yang di sampaikan aishah bahawa dugaan orang lain lagi berat dari dugaan kita.. jadi bersyukurlah setiap apa yang kita ada dan jangan mudah mengalah dan lemah dengan dugaan ini..

Emosi sedih saya terus berlalu apabila membaca kisah pembesaran nashriq pulak.. segala telatah nashriq mencuit hati saya.. kalau dekat nak gomol pipi nashriq yang tembam tu heheh.. syukur alhamdulillah.. setelah ujan membasahi bumi akhirnya pelangi hadir menyinari dan membahagiakan mata yang memandang.. tidak habis lagi bibir ini menguntumkan senyuman dengan cerita cerita nashriq terbaca plak berita yang gembira.. aishah mengandung lagi dan sekarang menunggu saat melahirkan baby ketiga aishah.. tahniah.. saya amat senang membacanya.. tapi anak kita tak sama umur kerana di lahirkan tahun yang berlainan.. saya di jangkakan bersalin tahun depan bulan 3 insyaalllah.. doakan semuanya selamat dan saya doakan aisyah selamat melahirkan baby yang di jangka pada bulan NOV ni kan..

sekarang ni setiap pagi blog aishah adalah blog yang wajib saya baca.. sekadar silent reader.. nak tinggalkan komen tapi saya segan.. kita kan tak kenal tetiba plak saya nak tinggalkan komen.. malah blog aisyah pun saya tak follow.. cuma saya buat favorites link blog aishah ni kat pc opis saya ni jer heheeh..segan nak follow.. 
Semakin lama saya baca blog aisyah rupa-rupa nya kebanyakan blog ibu ibu yang saya favorites kan kat pc saya ni adalah kawan kawan aisyah juga termasuklah blog mak haq, hannah johary dan nurul jamian semuanya adalah kawan maya aisyah jugak kan heheeh.. mereka semua pun memang dah jadi favorites link kat pc saya ni.. keciknya dunia ni kan..

Akhir kata.. allah buka hati saya untuk terus membaca blog aisyah kerana dengan membaca kita boleh menambahkan pengetahuan dan mengambil segala pengalaman manis dan pahit seseorang untuk di jadikan sempadan dalam kehidupan kita.. setiap orang pengalaman nya berbeza.. saya tak dapat nak list kan satu persatu kenapa saya suke baca blog aisyah kerana saya tidak pandai mengarang.. sebab itu blog saya kadang kadang berupdate dan kadang2 di tinggalkan bersawang tanpa tuan..tapi membaca blog blog pilihan adalah wajib bagi saya.. dan antara blog pilihan saya adalah blog aisyah..

wassalam..

~PiJoN~

So sweet of you, Pijon. :)

Saya harap, lepas ni sudi-sudikanlah meninggalkan komen ye? Takmo segan dah dengan saya yang bukan siapa-siapa ni. Kita dah jadi kawan pon. Anyway, thanks sebab sudi membaca kisah hidup saya yang entah apa-apa ini. Semoga persahabatan yang baru terjalin ini, kekal hingga akhir hayat. Amin.

P/S : Kurang 3 minggu lagi untuk tarikh tutup penyertaan.



Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

4 comments:

  1. owhhh..sy blom sempat lg nk buat. mesti buat. mesti buat!hehe

    ReplyDelete
  2. Auww. Kenapa email Pijon pun macam touching je bila membacanya. Best je. You can write lah, Pijon!

    By the way, Hi! Hannah Johary here! :D

    ReplyDelete
  3. alah malunyer heheh..segan pun ada gak ni..hhai hannah johary..selama ni saya intai2 jer blog kalian hehehe..aishah insyaallah nnt kita tak segan2 tinggalkan komen huhuhuh

    ReplyDelete
  4. @Mieyza : Dah buat tu! Saya dah baca! Jap lagi saya komen. :))

    @Hannah : Kann?? I pon macam bergenang airmata bila baca. She really can write, kan?

    @Pijon : Yeah!! Macam gitulah. Jap, saya link blog awak ye? :))

    ReplyDelete

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015